Kære alle

Hermed en invitation og et nyhedsbrev fra bestyrelsen.

Bestyrelsen vil gerne invitere jer til en event i det store lokale ved nedkørslen. Lokalet, der er blevet kaldt ’kajakrummet’, ’cykelrummet’, ’festlokalet’ og andet, skal I se, og derfor inviterer bestyrelsen til en ’se det selv’ oplevelse i dette lokale samt vores andet fælleslokale.

søndag den 29. april kl. 15.00

Foreningen giver vin, øl og sodavand, og I medbringer en stol pr. person, eller I vælger at stå op.

Vi håber at få lidt fælles hygge, og at I alle kan se, hvilke lokaler vi har til rådighed.

Vi vil også gerne havde nedsat en arbejdsgruppe, der skal komme med forslag til brug af lokalerne.

Vi ser frem til, at mange møder op.

På generalforsamlingen fik jeg en henvendelse fra en beboer, der kunne skaffe ’legeredskaber og andet’ til en fordelagtig pris. Kunne pågældende ikke kontakte mig, tak.

Vi er nødt til at være mere omhyggelige med håndtering af vores skrald. Vi må kun bruge 15 liters poser, ikke poser fra supermarkeder. Disse stopper skakten. Venligst se vejledningen.

Vi får tømt 2 gang om ugen i de høje tårne, en gang om ugen i de lave. Dette fik jeg at vide af en kundekonsulent fra Kommunen, der var her i sidste uge. Dette burde ifølge ham være nok. De problemer, der har været i C ud over brug af for store poser og løst pap skyldes, at der ikke er blevet tømt som planlagt på grund af biler, der har været parkeret, så de har blokeret for adgang til tømning. Så vi følger det nøje over de næste uger for at se, om tømningsfrekvensen er passende.  Hvis vi skal ind på en højere tømningsfrekvens, så koster det kr. 160.000,- om året, så vi vil bruge lidt tid på at sikre os, at manglende tømning virkelig er et problem.

Samtidig har vi et voksende problem med miljøstationer. Nogle beboere er fuldstændig ligeglade med sortering. Problemet er bare, at så tager kommunen det ikke med. Og det medfører økonomiske omkostninger for foreningen. Se billederne øverst.

Vi har et generelt problem! En beboer i C fik for 1uge eller 2 siden leveret en større ting, et køkken eller lignende. Leverandøren flyttede vores betonklodser for at komme tættere på. Personen, der fik leverancen, var ikke nede på vejen, og da jeg kom forbi, bad jeg leverandøren flytte klodsener tilbage, når de var færdige. Det skete selvfølgelig ikke, og beboeren, der havde fået leverancen, kom heller ikke ned efter afslutning på leverancen. Leverandørerne er fuldstændig ligeglade med vores beboelse, og det er vores ansvar som beboere at sikre, at vores leverandører opfører sig anstændigt og med ansvar for bebyggelsen.

Det samme skete denne weekend i opgang E, hvor en beboer har sendt mig billeder af en flytning af et køkken. Leverandøren blokerede de automatiske døre.

Derfor må vi, når vi får leverancer, tage ansvaret for, at leverandører/flyttemænd passer på vore ejendom.

Vær opmærksom på, at der er megen vind på altanerne. Det betyder, at cigaretskodder, der ligger i askebægre på altanen ofte ender på en altan nedenunder. Jeg har fået mails om dette, og vi har også selv oplevet det 2 gange.

Der er, som I kan se, blevet malet i kælderen for at markere, hvor på fællesarealet cykler kan/skal stå. DEAS vil nu fjerne cykler, der generer parkering og til/frakørsel.

Der er også blevet afmærket med parkeringsskilte i P-kælderen. Sort P betyder privat parkering, men vi vil alligevel få indføjet ordet privat på væggen ved nedkørslen for dem, der ikke ved det. Det gjorde jeg ikke selv, før skiltemanden fortalte mig det, og jeg er nok ikke den eneste.

Der er nu ophængt sedler på de møbler og andet, der ikke må være i forrummet/brandrummet til lejlighederne. Hvis beboeren ikke selv fjerner det, vil det blive nedtaget for beboerens regning.

Desværre kan fælles vinduespudsning ikke blive til noget. Vi har ikke fået noget tilbud, der kan bruges. Dette må vi gøre individuelt.

Vi vil gerne starte et legepladsudvalget, ikke et udendørsudvalg. Interesserede beboere bedes sende en mail til Steen Bindslev på steen@familienbindslev.dk

Vi har gang i forskellige projekter, som har med PD at gøre. Vi ser på gulve (sprækker), vægge i kælder, hældning på kældergulv, flytning af hegn ned mod vandet, Radius’ hul på Islands Brygge mellem bygningerne, strømledninger ude på Islands brygge, adgangsforhold fra Islands Brygge, skilte til at advare udenforstående om, at dette er privat område, piktogrammer, overdækning til miljøstation, lås på miljøstation, ’madleveringsskur’, Elbiler, cykelvask  og sikkert mere, som jeg ikke kan huske. Så der er nok at holde styr på.

Der vil på hjemmesiden blive tilføjet aftalen med DEAS, som beskriver hvilke ydelser, vi har, og hvor ofte de bliver udført.

I næste uge vil I modtage referat fra generalforsamlingen.

Mvh.

Steen Bindslev
Formand for Ejerforeningen

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.