Kære alle
 

Generelt synes vi i Bestyrelsen, at tingene begynder at falde på plads, at vi alle virker glade for at bo her, og livet går sin gang på en god måde. Og det er vi glade for. Og sikke en sommer, hvor vi har kunnet nyde terrasserne/altanerne og vandet. Jeg har selv i starten været negativ over for Vigen, primært ud fra et omkostningssynspunkt, men når man ser den i funktion denne sommer, må man jo bare glæde sig over, at vi har denne type faciliteter.

Først lidt generel information:

Flere har skrevet, at de tidligere har boet herude, og der, havde man f.eks. lås på kælderdøre, måtte bruge forrummene til lejlighederne eller andre ting. Grunden ti,l at vi er mere begrænset er, at vi er defineret som et Højhus og dermed skal leve op til meget mere restriktive brandregler. Alt der har en øverste etage, som er mere end 22 meter over plan, er et højhus.

Porten bliver som beskrevet lavet om på tirsdag. Det betyder, at den skal betjenes indefra nøjagtig som udefra. Dvs. hvis man er i bil, så reagerer den på brikken i bilen. Hvis man går eller er på cykel, så kommer der en nøglekontakt indenfor lige som udenfor. Der skal man sætte sin nøgle ind og dreje, så går porten op. Der er en føler ved porten, så når man går/kører ud, lukker den efter 10 sekunder. Det bliver også lavet sådan, at selvom ingen går ud, lukker den automatisk efter 1 minut, dvs. den burde ikke stå åben mere. Der kommer også en sikkerhedskontakt indenfor med en plastikkop over til nødsituationer. Føleren indenfor, der automatisk åbner porten, når man nærmer sig, bliver fjernet. Alt dette gøres for at gøre ejendommen mere sikker. Dette er planen, men jeg mødes med installatørerne tirsdag morgen, og hvis der kommer ændringer, vil I få det at vide.

Man kan se, at der i nogle af bedene er lagt slanger til kunstvanding. Disse har aldrig været forbundet til noget vandingsanlæg. Hvis vi vil have et sådant anlæg, skal vi investere flere hundrede tusinder i et anlæg i kælderen til at føde slangerne. Dette er ikke på planen. Så til jer i stuen; I skal selv passe på jeres planter på jeres terrasser.

Vi har nu fået tag på miljøstationen, og vi synes, det har pyntet. Vi afventer, om der skal tagrende på, og om den skal afskærmes, så det er umuligt at kravle over og ind. Det betyder også, at døren så skal forhøjes. 

Vi har også fået færdigbygget skuret til aflevering af Måltidskasser. Jeg arbejder i øjeblikket med at få os selv tilmeldt  de 3 største, som er Årstiderne, Retnemt og Skagenfood. Jeg vender tilbage, når det er på plads og også med, hvordan man gør. Også hvad man gør, hvis man ønsker en helt fjerde og femte leverandør. Jeg har i første omgang 10 nøgler.

Vi får i løbet af de næste uger lavet en trappe mellem stien ned til vandet og opgang F, så beboerne ikke behøver at få jord på skoene 😊.

Vi får sat midlertidigt hegn op mod Islands Brygge, så beplantningen, når den igen bliver sået, kan vokse op 😊. Og vi får lavet er par andre små forbedringer.

På hele udeområdet ser vi i øjeblikket på beplantningen, og vi har et godt øje til Havneholmen på den modsatte side. Hos os er der bare planlagt enggræs og almindeligt græs, og det vil vi vurdere om er godt, læs pænt, nok. Men det har selvfølgelig noget med pris at gøre.

Til at kontrollere kvaliteten af rengøring har vi en beboer i A, B, C, D. Der er ingen frivillige fra E og F. Vi andre holder et møde tirsdag den 8. august med rengøringsfirmaet for at afstemme forventninger om, hvad og hvor der gøres rent og hvor ofte. Derefter vil der være kontrol og tilbagemelding hver uge. Dette vil så ikke ske i E og F.

Der er GAS bestyrelsesmøde på onsdag, og hvis der kommer nyt frem på det møde, specielt om selve vejen Islands Brygge, kommer jeg tilbage.

Og så til det kedelige:

Som jeg har sagt før, får vi det område, vi selv gør det til.

En beboer gjorde mig via en henvendelse opmærksom på, at en anden beboeres flyttefolk have ødelagt døren til opgang E. Den var i hvert fald i stykker, efter at de havde blokeret den. Jeg skriver til pågældende beboer og beder dem tage ansvar for den ødelagte dør. Jeg får en mail på en side med 8 punkter, og punkt 8 slog hovedet på sømmet: “Jeg vil gerne se bevis for, at nøglested hænger sammen med, at hoveddøren ikke fungerer”. Det er ikke min opgave at bevise noget som helst, jeg påpeger bare, at man skal tage ansvar for sine handlinger. Hidtil har de ansvarlige betalt uden problemer, men det blev ikke tilfældet her.

Det er også imponerende at se, at en lyshåret kvinde kommer hjem med sin ladcykel og 4 drenge fra 6 til 10 år. Hun parkerer cyklen mellem bygningerne, og imens går 3 af drengene op mellem planterne og træder på dem. Én af dem står desuden og hopper gentagende gange på én af lamperne. Vi må håbe, at de er bygget til det. Hun gik ind i opgang C.

Nu er der også efterladt hundelort på stien mellem bygningerne! ☹

Der er oliepletter på en del fliser fra trappen og hen til opgang E. Vi går ud fra, at den beboer, der er ansvarlig for dette, (det hænger sammen med uheldet i kælderen), sørger for at få renset fliserne.

Vi skal i løbet af de næste par måneder have afsluttet med PD/NCC de fejl/mangler, der blev påpeget ifm. overtagelsen af arealerne. Vi tror ikke, vi kan få afsluttet utæthederne i kælderen, før vi kommer til efterår/vinter, hvor vi får noget mere væde. Men vi har jo 10 år til at komme tilbage, hvis det ikke holder.

Der er intet nyt fra ’rumgruppen’ eller ’legepladsgruppen’ endnu.

Mvh
Steen Bindslev på vegne af bestyrelsen

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.